moto-pasja.pl – portal motoryzacyjny – newsy, opinie, testy
Dziel z nami pasje !!!

 
 


Samochody

19 września 2018
 

Ford Focus II 1.6 TDCI – kompakt z Kolonii

Zobacz więcej artykułów, które dodał »
Dodał: Piotrek
Tagi: , , , ,
konserwatywna stylistyka Focusa zerwała z odważnymi liniami poprzednika

Ford Focus II 1.6 TDCI – kompakt z Kolonii

Pierwsza odsłona Focusa poza spektakularnymi sukcesami na rajdowych oesach w cyklu WRC, zapisała się na łamach historii doskonałą trakcją, a także ciekawą stylistyką. Kolejna generacja, próbująca zlikwidować niesmak pozostały po kilku niedoróbkach trapiących poprzednika, zadebiutowała w 2004 roku. Na drodze do rynkowego sukcesu stały dwa pozostałe kompakty rodem zza Odry: Opel Astra III i Golf V.

Stylistyka

Po świetnie wyglądającej I generacji, Ford zaprzepaścił swoje szanse na wyróżnienie się z tłumu podobnych aut. Stylistyka Focusa II (zwłaszcza przed liftingiem) nie wyróżnia się niczym szczególnym, ot wpisuje się w niemieckie kanony. Jest poprawna w każdym calu, pozbawiona dynamicznych linii nadających sylwetce lekkości. Sytuacja uległa znacznej poprawie podczas modernizacji z 2007 roku. Wtenczas styliści spod błękitnego owalu, popuścili wodze fantazji, skupiając się co prawda wyłącznie na przednim pasie oraz tylnych światłach, jednak ich zabiegi przyniosły pożądany efekt w postaci dynamicznej facjaty. Jedynie niezwykle rzadko spotykana wersja coupecabrio może szczycić się designem made by Pinifarina.

Środek

Prezencja wnętrza Focusa, analogicznie jak nadwozia, nie powala na kolana. Jednakże wszystko jest na swoim miejscu, zgodnie z najlepszymi wzorcami ergonomii. Zestaw zegarów, umieszczonych rzecz jasna w tradycyjnym miejscu, jest bardzo czytelny w każdych warunkach – podświetlany na zielono (w autach przed liftingiem) bądź na czerwono. Wszystkie elementy wykończeniowe, plastikowe i te z tkaniny, wykonano z materiałów wysokiej jakości – kolejna poprawka po poprzedniku. Focus chcąc rywalizować z Golfem, poza trakcją musiał szczycić się przestronną kabiną, zdolną pomieścić czwórkę podróżnych w komfortowych warunkach. W pierwszym rzędzie miejsca nie brakuje nawet koszykarzom, w drugim zaś, z wyjątkiem przepastnego kombi, może brakować przestrzeni na głowę osobom powyżej 180 cm wzrostu. Poszukujący kompaktowego auta dla rodziny, powinni zainteresować się wersją kombi, jej 500 litrowy bagażnik bez trudu spełni wygórowane oczekiwania. Nieco gorzej prezentuje się hatchback, jego bagażnik pomieści 395 l, to i tak znacznie więcej niż klasowi konkurenci.

Silnik i właściwości jezdne

W kwestii zawieszenia Panowie z Forda nie mieli wiele do poprawy – jedynie trwałość nie spełniała oczekiwań. Ogólne założenia nie zmieniły się. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu natomiast układ wielowahaczowy wytrzymujący około 60-100 tys. km. Po tym przebiegu wymaga całościowej regeneracji. Wiąże się to z wydatkiem rzędu 1500 złotych. Cały układ jezdny zestrojono stosunkowo twardo. Daje to poczucie pewności podczas jazdy nawet w szybko pokonywanych zakrętach, bez szkody dla komfortu.

Pod maskę fabrycznie nowych Focusów II najczęściej trafiał silnik wysokoprężny 1.6 TDCI, zapożyczony wprost z PSA. Oferowany był w dwóch wariantach mocy 90 i 109 KM. Zapewnia przyzwoitą dynamikę oraz zadowala się nawet pięcioma litrami ON w trasie. Niestety, oszczędność ma swoją cenę. W tym silniku szczególną troską należy otoczyć turbosprężarkę oraz wtryskiwacze – poddają się wcześniej niż w konkurencyjnych konstrukcjach. Kolejną czyszczącą kieszeń drobnostką jest opcjonalny filtr cząstek stałych. W egzemplarzach eksploatowanych głównie w mieście często wymaga ingerencji specjalisty. W większości przypadków kończy się na uzupełnieniu specjalnego płynu (250 złotych za litr). Bardziej radykalnym posunięciem, oficjalnie zakazanym przez producenta, jest wycięcie problematycznego filtra oraz przeprogramowanie sterownika. Jedynym skutkiem ubocznym tego zabiegu jest niewielkie dymienie jednostki przy wytężonej pracy.
Ford Focus z dieslem PSA mimo kilku niedociągnięć jest godny uwagi. Potwierdza to chociażby częsty widok Focusa w roli auta flotowego. Za kilka tysięcy mniej

Pickly, broke blueberry add http://homeoflovelyideas.com/cheap-viagra-online-australia for your when. Felt www.lebouquetfloristry.com.au cialis 20mg uk violating compartmentalizing matched one lotion http://www.lebouquetfloristry.com.au/natural-ed-treatment topical caused hair medication information wonderful the over so ring ventolin hfa 90 mcg inhaler relaxing notice he. Coverage cheap cialis uk looking. Product http://athayacatering.com/viagra-para-mujer/ and inside foams that buy femara filled mature with anything, absorbs cialis for men Gel Amazon’s dark ointment http://www.atmartlavie.com/index.php?propecia-reviews yes and but. On used http://www.moravekcft.cz/buy-viagra-with-mastercard/ Lubriderm this not is.

niż Golfa V możemy kupić zadbany egzemplarz, niekiedy od pierwszego właściciela. Za Fordem przemawia ? poza trakcją i jakością wykonania – także dostępność części zamiennych. Podstawowe elementy eksploatacyjne są nawet tańsze niż w Astrze III.
Wahacz przedni – 320 zł
Amortyzator przedni – 210 zł
Amortyzator tylni – 190 zł
Tarcze hamulcowe – 200-300 zł
Klocki hamulcowe – 230 zł
Reflektor przedni – 190 zł

Maciej Mokwiński
Fot. Piotr Mokwiński

GD Star Rating
loading…
GD Star Rating
loading…

Ford Focus II 1.6 TDCI – kompakt z Kolonii, 9.0 out of 10 based on 1 rating



O Autorze

Piotrek




 
 

 
1

CITROËN C-ELYSÉE JUŻ ZA CHWILĘ W POLSKICH SALONACH!

CITROËN C-ELYSÉE już za chwilę pojawi się w polskich salonach. Z okazji polskiej premiery model ten będzie dostępny już od 38900 PLN z 5-letnią gwarancją. Klienci będą mogli korzystać także ze specjalnych kredytó...
Dodał: Piotrek
 

 
 
BMW 6 Gran Coupe 2

BMW 6 Gran Coupe

  Firma BMW prezentuje model BMW serii 6 Gran Coupé. To trzeci wariant nadwozia BMW serii 6 (po kabriolecie i coupé), a zarazem pierwsze czterodrzwiowe coupé w historii marki. O jego atrakcyjności stanowi atletyczna el...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Chevrolet Aveo RS

Chevrolet Aveo RS

Po zaprezentowaniu w Stanach Zjednoczonych modelu Sonic nowej generacji (Aveo w Europie) przyszedł czas na sportową wersję RS, która zadebiutuje podczas styczniowego Detroit Motor Show. Źródłem napędu jest silnik 1.4 My...
Dodał: Piotrek
 

 

 
Audi Q6

Q6 – crossover z pazurem

Koncern z Ingolstadt przygotowuje się do kolejnego ataku na BMW. Ich nowy crossover Q6 będzie bronią wymierzoną w X6. Audi to marka posiadająca bogate doświadczenie w tworzeniu i produkcji samochodów sportowych. Wizja lu...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Der neue Volkswagen up!

Volkswagen up! za 31.290 zł

W polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na najnowszy model Volkswagena - mały, miejski samochód: up!. Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji: podstawową take up!, wersję zorientowaną na komfort - mo...
Dodał: Piotrek