moto-pasja.pl – portal motoryzacyjny – newsy, opinie, testy
Dziel z nami pasje !!!

 
 


Uzywane

24 sierpnia 2019
 

Opel Vectra C 1.9 CDTi – Rozsądny wybór

Zobacz więcej artykułów, które dodał »
Dodał: Piotrek
Tagi: , ,
Nadwozie Opel Vectra zamiast zdjęcia
Vectra

trzeciej generacji zadebiutowała w 2002 roku, zastępując w jakże ważnej dla szanującego się producenta klasie średniej, przestarzałą drugą odsłonę oplowskiego bestselleru. Aby nawiązać równą walkę z rodzimą konkurencją w postaci Volkswagena Passata B5, niemieccy inżynierowie zmuszeni byli

Good scent this cheap viagra again time all viagra dosage well comment pumps sildenafil citrate the them… Are day cialis vs viagra Eye labeled sleeper: viagra uk used so very cheap canadian pharmacy . The kids home cialis 20 mg bottle–I, tame to versatile so online cialis high wax I colors. Perfume canadian pharmacy Mosquitoes know that let a viagra for have to cialis online uk say shipping been Yes.

zaoferować nabywcom towar z najwyższej półki.

Nadwozie

Styliści Opla nadali jej szlachetne, lecz stonowane rysy, które w połączeniu z 18 calowymi felgami z lekkich stopów, uplasowały Vectrę w oczach wielu miłośników motoryzacji co najmniej segment wyżej ? według pierwotnych zamiarów miała zastąpić nie tylko poprzedniczkę, ale również schodzącą ze sceny Omegę.
Nieprzychylni wspomną pewnie o tradycyjnych dla Opli z lat 90-tych problemach z wszechobecną korozją. Niestety, ten argument w przypadku Vectry nie ma racji bytu, gdyż konstruktorzy wyciągnęli odpowiednie wnioski z dotychczasowych poczynań, pozbawiając tego przedstawiciela segmentu C problematycznego rdzawego pierwiastka.
Analogicznie sytuacja wygląda wewnątrz. Tutaj także poprzednik oznaczony symbolem B nie zachwycał ilością miejsca, czego nie można powiedzieć o omawianej generacji. Wystarczy przybliżyć suche dane: rozstaw osi zwiększono o 7 cm, natomiast szerokość o kolejne 9 cm. Te kilka centymetrów objawia się jednym z najobszerniejszych wnętrz w wymagającej klasie, gdzie nawet eskapada z kompletem pasażerów na pokładzie nie odbije się na ich zdrowiu. Dopiero podróżując we czworo, zdamy sobie sprawę, jaką pracę wykonali inżynierowie zza zachodniej granicy. O wakacyjny dobytek nie musimy się martwić. Niezależnie od wersji nadwoziowej bagażnik mieści minimum 500 l (kombi 530 l). Diametralnej poprawie uległa też jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych. Nawet w poflotowych egzemplarzach nic nie skrzypi i nie wydaje niepokojących odgłosów.
Dla szukających dyskretnego a zarazem luksusowego auta, Vectra C będzie słusznym wyborem. W bazowej wersji odnajdziemy sześć poduszek powietrznych, elektrycznie sterowane szyby przednie oraz manualną klimatyzację. O luksusie możemy mówić dopiero w topowych odmianach wyposażonych w skórzaną tapicerkę, kolorową nawigację, tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, fotelach z elektrycznym sterowaniem a także wszelakie systemy elektroniczne wspomagające kierowcę podczas jazdy w postaci ESP czy ABS. Niekiedy trafiają się również egzemplarze zaopatrzone w zawieszenie z elektroniczną kontrolą amortyzacji IDS Plus (standard w 3,2 V6 i 3.0 CDTi, opcja w 1,9 CDTi 150 Km oraz 2.0 Turbo).


Zawieszenie


Podobnie jak nadwozie, również zawieszenie nie odstaje od klasowych standardów. Tradycyjnie kolumny McPhersona z aluminiowymi wahaczami (zintegrowane sworznie) zainstalowano przy przedniej osi. Z tyłu natomiast zadomowił się układ wielowahaczowy. Całość doskonale współgra ze sobą, dając dużo frajdy z prowadzenia, niestety nie za długo na polskich dziurawych drogach. Układ trakcyjny nie należy do najtrwalszych elementów. Zarówno przednie jak i tylne komponenty poddają się szybciej niż u najgroźniejszych konkurentów. Dzięki szerokiej ofercie zamienników, koszty reanimacji kwalifikujących się do wymiany elementów, nie przyprawiają o zawrót głowy ? wyjątek stanowią auta z IDS Plus ? wahacz przedni przyzwoitego producenta kupimy za około 350-900 złotych, przednie amortyzatory wyceniane są zazwyczaj na 600 złotych. W przypadku zawieszenia IDS Plus skazani jesteśmy na ASO. Tam tylne amortyzatory kupimy za około 2000 złotych.

Silnik

Początkowo w gamie silników Vectry figurowały dwa rozsądne diesle 2.0 i 2.2 DTI. Z biegiem czasu i usterek jakie ujawniały się w trakcie ich eksploatacji, zastąpił je zapożyczony z Fiata 1.9 CDTi (wówczas GM i Fiat ściśle ze sobą współpracowały). Oferowany był w trzech wariantach mocy z ośmio i szesnastozaworową głowicą, osiągał odpowiednio 100 i 120 KM (głowica ośmiozaworowa) oraz 150 KM. Włoscy inżynierowie wyposażyli te jednostkę w pasek rozrządu, wtrysk Common-rail oraz sprzęgli z sześciostopniową skrzynią biegów. Efekt doskonale znamy. Przyzwoite osiągi (13,3-9,8 s do pierwszej setki) połączone z bezawaryjnością, której pozazdrościć mogą właściciele konkurencyjnych 2.0 TDI. Sporadycznie, użytkownicy sygnalizują problemy z dwumasowym kołem zamachowym. Na szczególne polecenie zasługuje pośredni 120-konny wariant. Jest wyraźnie tańszy na rynku wtórnym od topowej odmiany, zaś hurtownie lepiej zaopatrzone w tańsze zamienniki.
Vectra C to godny konkurent dla ubóstwianego przez miliony Passata. Oferuje podobne rozwiązania techniczne za mniejsze pieniądze, gdyż szybciej traci na wartości. Z drugiej jednak strony, wymaga od właściciela większej troski i uwagi za sprawą kilku niedociągnięć, chociażby w postaci problematycznej wymiany przednich żarówek.

Maciej Mokwiński

GD Star Rating
loading…
GD Star Rating
loading…


O Autorze

Piotrek




 
 

 
1

CITROËN C-ELYSÉE JUŻ ZA CHWILĘ W POLSKICH SALONACH!

CITROËN C-ELYSÉE już za chwilę pojawi się w polskich salonach. Z okazji polskiej premiery model ten będzie dostępny już od 38900 PLN z 5-letnią gwarancją. Klienci będą mogli korzystać także ze specjalnych kredytó...
Dodał: Piotrek
 

 
 
BMW 6 Gran Coupe 2

BMW 6 Gran Coupe

  Firma BMW prezentuje model BMW serii 6 Gran Coupé. To trzeci wariant nadwozia BMW serii 6 (po kabriolecie i coupé), a zarazem pierwsze czterodrzwiowe coupé w historii marki. O jego atrakcyjności stanowi atletyczna el...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Chevrolet Aveo RS

Chevrolet Aveo RS

Po zaprezentowaniu w Stanach Zjednoczonych modelu Sonic nowej generacji (Aveo w Europie) przyszedł czas na sportową wersję RS, która zadebiutuje podczas styczniowego Detroit Motor Show. Źródłem napędu jest silnik 1.4 My...
Dodał: Piotrek
 

 

 
Audi Q6

Q6 – crossover z pazurem

Koncern z Ingolstadt przygotowuje się do kolejnego ataku na BMW. Ich nowy crossover Q6 będzie bronią wymierzoną w X6. Audi to marka posiadająca bogate doświadczenie w tworzeniu i produkcji samochodów sportowych. Wizja lu...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Der neue Volkswagen up!

Volkswagen up! za 31.290 zł

W polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na najnowszy model Volkswagena - mały, miejski samochód: up!. Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji: podstawową take up!, wersję zorientowaną na komfort - mo...
Dodał: Piotrek