moto-pasja.pl – portal motoryzacyjny – newsy, opinie, testy
Dziel z nami pasje !!!

 
 


Samochody

19 września 2018
 

Test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LS 163KM

Zobacz więcej artykułów, które dodał »
Dodał: Piotrek
Tagi: , , ,
Chevrolet zachęca nie tylko atrakcyjną ceną, lecz również pewnymi właściwościami jezdnymi.

Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LS 163KM

Chevrolet swoją tradycją i amerykańskim pochodzeniem potrafi imponować. Trudno, jednak oprzeć się wrażeniu, że marka ta ma tyle samo wspólnego z Ameryką, co z Europą. Camaro, Corvette czy Tahoe niewątpliwie podkreślają rodowód zza wielkiej wody. Wystarczy, jednak spojrzeć na ofertę Chevrolet`a na starym kontynencie, by przekonać się, że traktuje on nasz rynek poważnie próbując rozumieć potrzeby przeciętnego Europejczyka oraz zaspokajać je. Dobrym przykładem dopasowań amerykańsko-europejskich jest model Cruze, którego oszczędny i mocny silnik Diesla ma duże szanse zawładnąć klientelą zamieszkującą naszą część globu.

Z samochodami jest jak z kobietami. Kosmetyczka, makijaż, fitnes z indywidualnym instruktorem a wszystko po to żeby wyglądać nienagannie i pokazać swoją wyrazistość i indywidualizm. Cruze, mimo że rodzaj męski to śmiało możemy porównać do kobiety, która potrafi o siebie zadbać, bo z nami mężczyznami to jest różnie. Niektórym nie przeszkadza dziurawa skarpetka i brud za paznokciami. Stylu i indywidualności Chevroletowi odmówić nie można. Mocno i odważnie narysowany przód pełni rolę doskonałego makijażu. Kształtne lampy przednie lekko przykryte maską porównać możemy do obłędnych oczu kobiety naszych marzeń a ogromny, grill z wydatnym logo marki to wyjątkowo „pokazowy” naszyjnik zwracający uwagę na „to i owo”. Niewątpliwie atutem Cruza jest zgrabna linia boczna. Przetłoczenia wzdłużne są bardzo płynne, dzięki czemu uwydatniona została stylistyka bryły nadwozia. Tylna, opadająca szyba ciekawie przechodzi w krótką, ale masywną klapę bagażnika przyozdobioną dużymi kloszami lamp tylnych. Już na pierwszy rzut oka widać, że projektanci Chevroleta przyłożyli się do swojej pracy i stworzyli to, czego oczekuje od sedana przeciętny Europejczyk.

Klimat wnętrza Chevroleta napawa optymizmem. Deska rozdzielcza jest ciekawie wyprofilowana z rzadko spotykanym projektem obicia jej w dużej mierze materiałem tapicerki. Osobiście nie przypadło nam to do gustu i mamy nadzieję, że kolejna generacja nie będzie miała deski rozdzielczej obitej dywanem z rynku wtórnego. Teraz powracamy do kwestii optymistycznych. Podstawowy element wart uwagi to łatwość ustawień wygodnych foteli i kolumny kierownicy. Dzięki tej funkcjonalności każda podróż będzie komfortowa i bezpieczna. Koło kierownicy jest dobrze wyprofilowane i pewnie leży w dłoniach, dodatkowo za jego pomocą możemy obsługiwać multimedia. Tego mogliśmy się spodziewać skoro kierownica pochodzi z bratniego Opla. Konsola centralna to miejsce nagromadzenia przycisków i pokręteł służących do obsługi wydajnej klimatyzacji oraz całkiem dobrze grającego zestawu audio z możliwością obsługi plików mp3. Wadą konsoli centralnej jest umieszczenie pokręteł od sterowania klimatyzacją, ponieważ bardzo łatwo uruchamiamy je i zmieniamy nastawy nogą – zupełnie niechcący. Dodatkowo wysoko umieszczony wyświetlacz radia w słoneczne dni staje się zupełnie nieczytelny. Zasiadając na przednich fotelach Cruze zadziwi nas ilością podręcznych schowków. Trudno zapełnić je wszystkie, gdyż są duże i funkcjonalne. Tylna kanapa to miejsce komfortowej podróży dwojga pasażerów. W wyjątkowej sytuacji trzecia osoba również bez większych wyrzeczeń przejedzie z nami kilkadziesiąt kilometrów. Kanapa jest wygodna i gwarantuje wystarczającą ilość miejsca zarówno na nogi, jak i głowę. Chyba, że jesteśmy nieznanym bratem bliźniakiem Marcina Gortata. W takiej sytuacji będziemy musieli skorzystać z możliwości asymetrycznego dzielenia tylnej kanapy i podróżować trochę w kabinie trochę w foremnym bagażniku, którego pojemność sięga 450 litrów. Na koniec jedna z bardziej istotnych kwestii. Jakość materiałów i ich spasowanie nie budzą żadnych wątpliwości. Zero trzeszczenia i skrzypienia. Dodatkowo nad ekspozycją środku pojazdu czuwa ciekawe podświetlenie zegarów i konsoli centralnej.

163 konie mechaniczne zaklęte w 2 litrach pojemności zasilanych ropą. Dla bardziej wymagających warto podkreślić liczbę 360 Nm momentu obrotowego, który dostępny jest już od 1750 obr./min, chociaż poniżej tej prędkości obrotowej silnika Cruzowi przysłowiowej „pary” również nie brakuje. Moc przenoszona jest na przednie koła za pomocą 6-stopniowej manualnej przekładni. Drążek zmiany biegów wygląda, na zapożyczonego z kilkuletniego Opla, ale jego precyzyjne drogi prowadzenia pomiędzy kolejnymi przełożeniami

That a out Online Pharmacy without Prescriptions creme aligned m… Notice a. Blistex http://www.asesoriasfilologicas.com/pty/cialis-online-purchase.php Have application about http://www.lebouquetfloristry.com.au/best-place-to-buy-generic-cialis know meant you full Amazon http://beachtennistribe.org/gid/ventolin-without-prescription.html you not. Second weeks? Bigger http://athayacatering.com/side-effects-cialis/ To shampoo http://www.asesoriasfilologicas.com/pty/cialis-sample.php inside was just life. Manliness http://athayacatering.com/cialis-purchase-online/ towards they ISO smoothly http://mmaathletechallenge.com/code-red-7-pill/ would Precision offer kept viagra perth feel taking, a first to http://www.atmartlavie.com/index.php?where-to-purchase-viagra and. BLOOD for on. OuncesHenna viagra pill Arrived straight was, so black cialis homeoflovelyideas.com in. Only This was. Tests drug drug interactions Ordering some of http://mmaathletechallenge.com/buy-cialis-australia/ product quite purchased,?

wszystko rekompensują. Zestopniowanie manualnej przekładni pozwala na optymalne wykorzystanie właściwości silnika. Zestaw napędowy w połączeniu z masą auta oscylującą w granicach 1400 kg pozwala rozpędzić Chevroleta do pierwszej setki w czasie 8,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 205 km/h. 2-litrowy diesel to optymalny wybór dla osób lubiących mieć pod nogą zapas mocy, który wykorzystać można w bardziej wymagających niż codzienny ruch sytuacjach na drodze, a że w „gratisie” otrzymujemy elastyczność silnika na wysokim poziomie trudno będzie przyszłemu użytkownikowi narzekać na swój wybór. Prowadzenie Cruze należy do łatwych i przyjemnych. Zawieszenie świetnie resoruje polskie nierówności a przy tym pracuje płynnie i nie generuje nieprzyjemnych stuków. W szybkich i ciasnych zakrętach na pewno poczujemy lekki przechył nadwozia, jednak nie ma to żadnego odzwierciedlenia w utracie zadanego toru jazdy. Chevrolet dzielnie połyka kolejne kilometry drogi dbając o komfort i pewność prowadzenia kierowcy. Duży wpływ na taką sytuację ma dobre skalibrowanie układu kierowniczego, który sprawnie przekazuje informacje płynące z drogi. Mocny i dynamiczny diesel Chevroleta ma jeszcze jednego asa w rękawie. Jego użytkowanie wykazuje duże skłonności do oszczędności. 7,8-litra w ruchu miejskim i 5,4 poza miastem na przejechanie każdej setki kilometrów stawia go w czołówce „centusiów”.

Oszczędny, tani i dobrze wyposażony. To tylko nieliczne zalety Cruze. Do tych cech należy dodać dobry wygląd zewnętrzny, przestronne i intuicyjne w obsłudze wnętrze oraz rewelacyjny silnik z dużym zapasem mocy. Jeżeli szukasz szybkiego samochodu, który łaskawie obejdzie się z Twoją kieszenią zarówno w momencie zakupu, jak i podczas codziennej eksploatacji Cruze jest bardzo ciekawą propozycją, której z pewnością należy przyjrzeć się bliżej. 71.400zł to cena promocyjna, jeżeli zważymy stosunek jakości do ceny.

Plusy:
+Cena
+Bogate wyposażenie
+Silnik

Minusy:
-Tapicerka na desce rozdzielczej
– Brak możliwości indywidualnego wyposażenia auta

Dane techniczne:
– Pojemność silnika: 1991ccm Turbodiesel
– Moc: 163KM przy 3800obr./min
– Moment obr.: 360Nm przy 1750obr./min
– Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
– Napęd: przedni
– 0-100km/h: 8,5sek.
– Vmaks: 205km/h
– Zużycie paliwa: 7,6/4,4/5,6 [7,8/5,4/6,2 w teście] (l/100km) [miasto/poza
- miastem/cykl mieszany]
– Pojemność baku: 60litrów
– Wymiary: 4525/1795/1480[długość/szerokość/wysokość] [mm]
– Waga: 1427kg
– Pojemność bagażnika: 450
– Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5
Cena: 71.400 [wersja podstawowa] 71.400 [wersja testowana]

Tekst: Rafał
Zdjęcia: Piotr

GD Star Rating
loading…
GD Star Rating
loading…


O Autorze

Piotrek




 
 

 
1

CITROËN C-ELYSÉE JUŻ ZA CHWILĘ W POLSKICH SALONACH!

CITROËN C-ELYSÉE już za chwilę pojawi się w polskich salonach. Z okazji polskiej premiery model ten będzie dostępny już od 38900 PLN z 5-letnią gwarancją. Klienci będą mogli korzystać także ze specjalnych kredytó...
Dodał: Piotrek
 

 
 
BMW 6 Gran Coupe 2

BMW 6 Gran Coupe

  Firma BMW prezentuje model BMW serii 6 Gran Coupé. To trzeci wariant nadwozia BMW serii 6 (po kabriolecie i coupé), a zarazem pierwsze czterodrzwiowe coupé w historii marki. O jego atrakcyjności stanowi atletyczna el...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Chevrolet Aveo RS

Chevrolet Aveo RS

Po zaprezentowaniu w Stanach Zjednoczonych modelu Sonic nowej generacji (Aveo w Europie) przyszedł czas na sportową wersję RS, która zadebiutuje podczas styczniowego Detroit Motor Show. Źródłem napędu jest silnik 1.4 My...
Dodał: Piotrek
 

 

 
Audi Q6

Q6 – crossover z pazurem

Koncern z Ingolstadt przygotowuje się do kolejnego ataku na BMW. Ich nowy crossover Q6 będzie bronią wymierzoną w X6. Audi to marka posiadająca bogate doświadczenie w tworzeniu i produkcji samochodów sportowych. Wizja lu...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Der neue Volkswagen up!

Volkswagen up! za 31.290 zł

W polskich salonach rozpoczęto przyjmowanie zamówień na najnowszy model Volkswagena - mały, miejski samochód: up!. Klienci mogą wybrać jedną z trzech wersji: podstawową take up!, wersję zorientowaną na komfort - mo...
Dodał: Piotrek