moto-pasja.pl – portal motoryzacyjny – newsy, opinie, testy
Dziel z nami pasje !!!

 
 


Uzywane

24 sierpnia 2019
 

Audi A4 B5 1.8T Quattro 150KM

Zobacz więcej artykułów, które dodał »
Dodał: Piotrek
Tagi: , , , ,
Audi A4 B5 1.8T Quattro

Audi A4 B5 1.8T Quattro 150KM

Dysponując żywą gotówką, która nie pozwala na zakup auta nowego a zmusza Nas do poszukiwań samochodu w segmencie pojazdów używanych, bądź zasada zdrowego rozsądku kieruje Nas w ramiona rynku aut używanych. Z wszystkich stron jesteśmy bombardowani różnorodnością ciekawych ofert w dowolnym przedziale cenowym. Należy jednak uważać na pułapki nie tylko ze strony nieuczciwych handlarzy, ale również te związane z wizerunkiem auta i stereotypami na jego temat. I tak kierując się w stronę producentów z za zachodniej granicy i decydując na zakup BMW możemy stać się obiektem drwin ?nosiciela? dresu z dwoma paskami pod garniturem. Podjeżdżając na przyjęcie Mercedesem rówieśnicy mogą Nas posądzić o przejście na przedwczesną emeryturę. Japońskie marki sklasyfikują nas do grona szalonych ogrodników lubiących dźwięk kosiarki. Neutralnym wyborem zdaje się być ? Audi. Nie dlatego, że jest bezpłciowe i obojętne opinią wścibskich, bo jest zupełnie inaczej. Prawie każde auto rodem z Ingolstadt jest wyjątkowe i potrafi wzbudzić pozytywne emocje zarówno na przyjęciu jak i parkingu pod marketem.

Audi A4 B5 1.8T:

W 1994 roku włodarze Audi zastąpili wysłużony model 80 (B4) godnym następcą. Samochód powstał na zupełnie nowej płycie podłogowej, która w dalszych latach produkcji posłużyła jako podstawa do projektu Passat`a. Samochód mimo prawie 20-letniego stażu na rynku wygląda dobrze a to dzięki zgrabnym przetłoczenią i masywnej bryle auta. Poszukując używanego samochodu warto jest szukać takiego projektu designerskiego, który oprze się zębowi czasu i nowoczesnej stylistyce broniąc się jedynie swoim charakterem i ponadczasowością. Takie jest właśnie Audi A4 B5, które pasuje zarówno do ?narwanego 20-latka? jak i jego ojca i dziadka. Ponadto wyciągając kluczyk z logo Audi rośniemy w oczach znajomych, ze względu na użytkowanie auta solidnego, trwałego a przede wszystkim bardzo dobrze wykonanego.

Wnętrze:

Zaglądając do przedziału pasażerskiego prezentowanego egzemplarza uderzy w Nas odczucie znajomości projektu wnętrza. Możemy tu odnaleźć wiele rozwiązań stylistycznych, które kontynuowane są w dużo nowszych modelach. Taki stan rzeczy jest zupełnie normalny w przypadku zachowawczych niemieckich producentów, którym zarzucana jest nuda i stoicyzm. Wszystko ma jednak swoje zalety, jest po prostu uniwersalne, z zachowaniem wzorcowej ergonomii przez, co czytelne i łatwe w użytkowaniu. Audi A4 B5 oferuje niską pozycję za kierownicą w wygodnych fotelach. Koło kierownicy leży w dłoniach pewnie a zegary przed nim są duże i czytelne. Jednym z minusów, który odczuje kierowca jest zużycie drążka lewarka zmiany biegów, który po przejechaniu 200tys. km czy 18 latach użytkowania wydłuża swoją drogę prowadzenia. Zużycie prowadnicy oczywiście można wyeliminować jej wymianą, jeśli jednak tego nie zrobimy podczas ?zapinania? biegów 1,3,5 będziemy musieli uważać na przyciski przed lewarkiem by nie zmienić przypadkowo ustawień klimatyzacji. Przechodząc na tylną kanapę bez obaw umieścimy tutaj dwie a nawet trzy osoby. Miejsca zarówno na nogi jak i głowę jest pod dostatkiem, gdy dodamy do tego bagażnik o pojemności 440 litrów bez bólu głowy możemy planować daleką podróż. Przechodzą do kwestii użytkowych Audi bardzo opiera się upływowi czasu. Jakość spasowania elementów długo zachowana jest na przyzwoitym poziomie a ich zużycie jest małe. Oczywiście wszystko zależy od sposobu, korzystania z pojazdu oraz troski o jego dbałość. Dobrze traktowana A4-ka odwdzięczy się dobrą jakością wnętrza, chociaż zawiedzie nas pod względem komfortu klimatycznego. Klimatyzacja długo każe czekać na schłodzenie bądź nagrzanie kabiny oraz słabo radzi sobie z odparowywaniem szyb. Kolejną bolączką prezentowanego pojazdu są awarie związane z elektroniką. Posiadacze skarżą się na ?dyskotekę? organizowaną na blacie wskaźników. Awarie prędkościomierza, migające kontrolki to częste usterki w tym modelu. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na awaryjną pompkę centralnego zamka. Odpowiedzialna jest ona za otwieranie drzwi, szyb i wlewu paliwa oraz oświetlenie kabiny. Usunięcie tego rodzaju usterki wiąże się z kosztem rzędu 100zł w warsztacie u wujka Tadka, bądź 230zł w autoryzowanej stacji.

Silnik i właściwości jezdne:

Audi A4 B5 pod względem bogactwa gamy silnikowej nie zawodzi. W tym modelu oferowane były zarówno jednostki benzynowe: 1.6, 1.8, 1.8T, 2.4, 2.6, 2.7, 2.8 o mocy od 102 KM do 379KM w wersji RS, jak i motory Diesla o pojemności: 1.9 i 2.5 ? litra o mocy rozpoczynającej się od 75KM a kończącej na 150 koniach mechanicznych. Wachlarz mocy oraz rodzaju uzupełnianego paliwa w baku jest szeroki, jeśli dodamy do tego kultowy i osławiony napęd quattro, kiedy to moc przenoszona jest na obie osie robi się naprawdę nowocześnie. To nie koniec innowacji wprowadzonych przez Audi w modelu A4. Należy tutaj wspomnieć o dostępności przekładi Tiptronic, która na owe czasy była klasą samą w sobie. Prezentowany egzemplarz wyposażony został w jednostkę napędową 1.8 wspomaganą turbiną. Moc tego generatora, jak podaje producent wynosi 150KM chyba, że sprowadzimy samochód z USA, gdzie legitymował się on 180-koniami mechanicznymi. 150-konny motor bardzo płynnie rozwija moc i zachwyca elastycznością. Warto również podkreślić jego trwałość i niezawodność. Użytkownicy chwalą go za łatwość w adaptacji instalacji gazowej, która obniża koszty eksploatacji. Audi A4 z silnikiem 1.8T w cyklu miejskim wymaga od kierowcy dolania do zbiornika paliwa 8.5-9 litrów paliwa po przejechaniu 100-kilometrów. Podróż w trasie obniża zużycie do 7 litrów. Audi to pewność prowadzenia połączony z komfortem jazdy. W przypadku modelu B5 ma to swoje drugie oblicze. Zawieszenie jest awaryjne. Użytkownicy polskich dróg pełnych ubytków masy bitumicznej narzekają na częste wymiany wahaczy, sworzni i łożysk. O przednich wahaczach wytrzymujących od 30 do 60 tys. km krążą legendy. Wielu użytkowników modelu B5 zrezygnowało z napraw serwisowych i zaczęli wymieniać ten element samodzielnie na parkingu oszczędzając na kosztach „robocizny”, która może pokryć lwią część kosztów kolejnych wahaczy. Wahacze to błędne koło właścicieli A4, którzy nie mogą się umówić z nikim na piwo, bo tylko kręcą śrubami. Koszt wymiany układu zawieszenia w prezentowanym Audi sięga rzędu 2400zł u autoryzowanego usługodawcy. Wielu robi to za 1/3 wspomnianej kwoty korzystając z zamienników.

Podsumowanie:

Jest kultowe, powodem do dumy, ma wiele wad, ale za każdym razem wyciąga asa z rękawa. Co sprawia, że ponad 85% użytkowników Audi A4 B5, ponawiając swój wybór kupiłoby dokładnie ten sam pojazd? Stosunkowa niezawodność (wyjątkiem są wahacze przednie) trwałość i charakter samochodu. Jeżeli dodamy do tego podwójnie cynkowaną blachę, która zapobiega zmianą korozyjnym na karoserii auta oraz dobry stosunek jakości do ceny wybór A4, jako pojazdu służącego nam wiele lat staje się rozsądną decyzją. Dodatkowo godnie używany oddamy w spadku dzieciom, która na pewno z chęcią dotrą i tak przetarty czasem niemiecki krążownik szos.

Przykładowe ceny części:
Pompa wody: 140zł
Sprężyna zawieszenie: 86-172zł
Wahacz: 260zł
Amortyzator: 240zł
Stabilizator: 85zł
Klocki hamulcowe kpl.: 230zł

Rafał Turski
Zdjęcia: Piotr Mokwiński

GD Star Rating
loading…
GD Star Rating
loading…

Audi A4 B5 1.8T Quattro 150KM, 8.0 out of 10 based on 1 rating



O Autorze

Piotrek




 
 

 
1

Limitowana seria Infiniti FX

Oparta na topowej wersji FX-a, czyli S Premium, seria limitowana Black and White Edition jest kwintesencją wszystkiego, co najlepsze w gamie FX. Dodatkowo wzbogacono ją wyróżniającymi ten samochód elementami wykończenia....
Dodał: Piotrek
 

 
 
konserwatywna stylistyka Focusa zerwała z odważnymi liniami poprzednika

Ford Focus II 1.6 TDCI – kompakt z Kolonii

Ford Focus II 1.6 TDCI – kompakt z Kolonii Pierwsza odsłona Focusa poza spektakularnymi sukcesami na rajdowych oesach w cyklu WRC, zapisała się na łamach historii doskonałą trakcją, a także ciekawą stylistyką. K...
Dodał: Piotrek
 

 
 
Galant wciąż prezentuje się niezwykle atrakcyjnie

Mitsubishi Galant – ostatni Samuraj

Mitsubishi Galant – Ostatni Samuraj Galant VIIIbył ostatnim wcieleniem japońskiej limuzyny,dostępnej na starym kontynencie. Dzięki umiejscowieniu produkcji w ojczyźnie Samurajów, o jakość konstrukcji nie musimy si...
Dodał: Piotrek
 

 

 
11

Peugeot HX1 – transformer

Debiutujący we Frankfurcie model HX1 to pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym zasiądzie nawet sześć osób.             Auto łączy w sobie wytrzyma...
Dodał: Rafal
 

 
 
1

Rozpoczęcie sprzedaży Volkswagena Beetle w Polsce

Garbus jest jednym z trzech najpopularniejszych samochodów jakie kiedykolwiek powstały, sprzedano już 22,5 mln egzemplarzy. To legenda z najbardziej znanym motoryzacyjnym designem na całej kuli ziemskiej. Dziś do sprzedaż...
Dodał: Rafal